Jag kan nog inte med ord beskriva hur trevligt och vettigt jag blev bemött igår av en expedit på Lindex. Hon var helt otrolig! Ibland undrar jag, som själv jobbat i butik i många år, varför det ska vara så svårt för så många före detta branschkollegor att förstå hur otroligt viktigt god service är! Det är minst lika viktigt i många fall, vare sig man nu aktivt tänker på det eller ej, som själva varan man köper. Det styr dina steg i valet mellan de olika butikerna. För visst drar man sig för att gå tillbaka till en butik där man blev otrevligt bemött, och vise versa. Och expediten som hjälpte mig igår, oavsett om hon insåg det eller ej, made my day! Jag ringde faktiskt upp hennes chef idag och talade om för henne hur otroligt väl jag hade blivit bemött. Det roliga var att de hade haft personalmöte samma morgon och talat om vikten av att se det positiva, och alla hade blivit ombedda att dela en positiv händelse, varpå expediten som hjälpte mig hade nämnt händelsen. Så chefen kunde bara instämma, och tyckte det var jättekul att jag också ringt upp. Så tummen upp för Lindex! Eller åtminstonde deras butik i Gränby Centrum Uppsala!
Själva ärendet gällde en amnings-BH, ett plagg jag av naturliga skäl som nybliven mor aldrig tidigare nyttjat i hela mitt liv, och följdaktligen till stor del saknade kunskap om. Och nu får de eventuella killar som läser min blogg ursäkta, följande kommer med en stor portion tjejsnacksvarning. Jag gick nämligen och lade mig att sova igår som en storlek 70 A och vaknade igår morse som en storlek 75 C. Återigen, av naturliga skäl så hade jag då inte längre någon som helst lämplig BH längre i min ägo, så en i normala fall lite för stor bikini fick duga. Och som om inte det räckte så läckte jag som ett såll. Och jag överdriver inte. Jag snarare kanske underdriver. Så det var bara att packa in den lilla familjen i bilen och åka för att shoppa.
Så då kanske ni bättre förstår min totala lycka över att faktiskt få riktigt fin service i en normal svensk klädkedjebutik. Hon inte bara hämtade vad de hade, gav väldigt bra råd och tips angående själva BH-köpet och även andra bra saker att tänka på, hon lät mig amma i provhytten också! Nej inte lät mig, hon till och med föreslog idén. Och för en läckande mamma var det himmelriket. Sen gick hon och larmade av den ena BH:n så jag kunde byta om direkt och lägga ner den fuktiga bikinin i väska. Förstår ni att jag blev lite kär?
Så, man läser ofta gnäll om ditten och datten när det gäller dålig service i butik, ofta totalt befogat för den suger i allmänhet skulle jag säga. Men dessto viktigare då att också uppmuntra de som faktiskt gör sitt jobb! Så dagens ros till Christina på Lindex!
Jag blir helt lycklig av att bara läsa om händelsen! Mer sånt folk:)
SvaraRaderaÅh, vad underbart med sån service! Har varit och spanat lite på Lindex amningsbh:ar då jag inte gillar HM´s varianter. Men får nog vänta eftersom behagen förväntas växa ännu mera, hur de nu kan göra det. Själv grav gav mig tillräckligt stora bara den...
SvaraRaderaHihihi! Perellis " min bröst växte i sändning" fast i ditt fall...över natten!
SvaraRaderamom